A. Způsob zakončení kurzů vzdělávacího programu – ověřování znalostí
- ověřovací test (terminologie, procesy, postupy) → průběžný test v e-learningovém prostředí – automatické hodnocení
B. Způsob zakončení vzdělávacího programu
- zpracování a obhajoba MDS – Master development study (rozvojové studie) – obhajoba před odbornou komisí
- závěrečná ústní zkouška – teoretické vztahy a souvislosti spojené s problematikou řešenou v MDS
Obhajoba MDS a závěrečná ústní zkouška je realizována v rámci jednoho sezení, předpokládaný časový rozsah 30 min.
Témata MDS:
1) Program rozvoje obce (nový PRO nebo kompletní aktualizace)
Podmínky zpracování:
- výběr obce – na návrh studenta – parametry: obec nemá zpracovaný program rozvoje dle metodiky MMR (obcepro.cz), popř. obec má zpracovaný program rozvoje obce, který vyžaduje kompletní aktualizaci. Vybraná obec vyjádří zájem o zpracování PRO formou MDS studenta SI (písemná dohoda o spolupráci SI a konkrétní obce). O konečném výběru obce rozhoduje SI.
- student při zpracování PRO postupuje dle metodiky MMR (www.obcepro.cz) – k dispozici on-line
- student v rámci zpracování MDS minimálně dvakrát řešenou obec osobně navštíví za účelem pozorování místních specifik, získání relevantních dat a informací a absolvování rozhovoru se starostou obce.
- student souhlasí s tím, že zpracovaná MDS je přístupná široké veřejnosti a jako taková může být i obcí využívána pro vlastní potřeby.
2) Rozvojová koncepce vybrané problematiky konkrétní obce (regionu)
Podmínky zpracování:
- výběr reálné problematiky a řešeného území – na návrh studenta (konzultuje a schvaluje SI)
- student při zpracování případové studie postupuje dle obecně platných pravidel tvorby rozvojové koncepce (analytická část, analytický souhrn, východiska pro návrhovou část, zpracování návrhové části)
- student v rámci zpracování MDS minimálně dvakrát řešenou obec osobně navštíví za účelem pozorování místních specifik, získání relevantních dat a informací.
- student souhlasí s tím, že zpracovaná MDS je přístupná široké veřejnosti a jako taková může být i obcí využívána pro vlastní potřeby.
3) Případová studie konkrétní problematiky dle zadání SI